Aankomst Australie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lotte en Bas - WaarBenJij.nu Aankomst Australie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lotte en Bas - WaarBenJij.nu

Aankomst Australie

Door: Lotte en Bas

Blijf op de hoogte en volg Lotte en Bas

17 Mei 2012 | Australië, Melbourne

We zijn in Australie!
Vandaar dat de site een beetje een nieuwe vormgeving gekregen heeft.

In NZ zijn we vanaf Napier met de bus naar Auckland gereden. Dit was een busreis van 8 uur, maar het viel ons erg mee. In Auckland hebben we in een backpackers geslapen. Hier hebben we nog een nederlandse jongen ontmoet die hier werkte. 's Nachts hadden we voor de eerste keer in NZ onweer meegemaakt. De volgende ochtend werden we om 6.15 naar het vliegveld gebracht. Nadat we onze, net niet te zware, koffers ingecheckt hadden en ik op explosieven gecontroleerd was konden we om 8.20 vertrekken. De vlucht was comfortabel en na 4 uur vliegen kwamen we om 10 u aan in Melbourne. Beetje tijdreizen dus. Bij de douane in Melbourne stonden een aantal borden dat er een TV ploeg van het programma "border security" aan het filmen was. Volgens mij komt dat programma in NL op SBS ofzo. Wij hebben de cameraploeg niet gezien, maar konden wel veel herkennen. Nadat we onze wandelschoenzolen hadden laten zien mochten we zonder problemen het land in. Net als in NZ zijn ze hier erg bang voor uitheemse planten en dieren. Deze kunnen het ecosysteem hier namelijk helemaal verstoren.
Vanaf het vliegveld hadden we een shuttle service naar het hotel genomen. Dat is hier goed geregeld en redelijk betaalbaar. Onderweg viel het ons op dat het land vlak is en dat de snelwegen hier net zoals in NL zijn. (alleen rijden ze hier links:))

Het hotel ligt midden in de stad en er is dan ook altijd geluid te horen. Maar er zitten goede ramen in dus daar hebben we niet zoveel last van. De ligging is erg handig en we kunnen het centrum makkelijk te voet verkennen. Vanaf het dakterras hebben we een mooi uitzicht op de grote flatgebouwen. De stad is niet onaardig en het is een keer wat anders om tussen de hoge flatgebouwen in een stad van 4 miljoen te lopen i.p.v. de nz'e backcountry. Hoewel ons dat laatste het meeste aanspreekt.
De tweede dag in Melbourne zijn we naar het brandweermuseum gegaan. Dit wordt met hart en ziel gerund door een groep gepensioneerde brandweermensen. We konden echt merken dat deze mensen met veel plezier het oude materiaal restaureert en ten toon stelt. Ook kunnen deze mensen natuurlijk prachtig vertellen. Al met al een prima museum.

Tot zaterdag blijven we in deze stad. Dan zullen we met de trein naar Ballarat reizen. Dat is iets noordelijker en een minder grote stad. Zondag zullen we dan Jenny en Phil ontmoeten. Dit is het echtpaar dat we in fjordland in NZ ontmoet hebben.

• 18 Mei 2012 - 18:24

Bernadette Broek:

Nieuw land, nieuwe uitdaging.
    Jullie mam is nu aan het aftellen.
    En jullie pap wil denk ik ook wel een keer naar dat museum. Ik denk dat het jullie straks, eenmaal weer thuis, ook wel heel erg tegen zal vallen. Vooral saai, denk ik. Maar daar moet je voorlopig nog maar niet aan denken. Je neemt dan gewoon een hele spannende baan.
    Veel plezier in Australie.

Gr. Bernadette

• 23 Mei 2012 - 13:21

Frans Bakkers:

Hoi Lotte en Bas,

We zijn nieuwsgierig of jullie al onderweg zijn en hoe het daar bevalt?
    Auto ook in orde?
    Hier is het eindelijk goed weer en Pinksteren belooft zelfs prima te worden.
    Groetjes en geniet er van de komende maanden.