Nieuwjaar! - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Lotte en Bas - WaarBenJij.nu Nieuwjaar! - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Lotte en Bas - WaarBenJij.nu

Nieuwjaar!

Door: Lotte en Bas

Blijf op de hoogte en volg Lotte en Bas

02 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Napier

Allemaal de beste wensen voor hiet nieuwe jaar!

Bedankt voor de felicitaties. Leuk om iets van jullie te horen.

Na kerst is het weer hier nogal slecht geworden. We hadden veel regen. Toch was het niet koud. We hebben veel binnen gezeten en kleine klusjes gedaan.
Lotte heeft nieuwe wandelschoenen in de uitverkoop gekocht. Ze heeft nu echte stevige klassieke leren wandelschoenen. Eigenlijk wilde we haar schoenen laten maken, maar de schoenmaker was dicht. Toen we vervolgens dit koopje tegenkwamen konden we het natuurlijk niet laten om nieuwe te kopen.
Verder hadden we plannen om oliebollen te gaan bakken op oudjaarsdag. Hier is het niet zo dat iedereen een elektrische frietpan heeft. Daarom zouden we het met een pan met vet moeten doen. We hadden niet zoveel zin in de rommel, daarop had ome Rinie het idee geopperd om worstenbroodjes te gaan bakken. Vooral het vlees goed kruiden is erg belangrijk en moeilijk. Toch was het uiteindelijk met de hulp van ome Rinie goed gelukt. De eerste lading van 30 worstenbroodjes hadden we met 7 personenen binnen een paar uur op.
's Avonds moest omr Rinie met de band spelen in een kroeg. We zijn hier 's avonds gaan kijken. Hier hadden we nog een jongen ontmoet die op zijn 8e van NL naar NZ verhuisd is. Het was best gezellig in de kroeg en de muziek was natuurlijk ook goed. De band speelde tot 1 uur. Tot die tijd zijn we dus in de kroeg gebleven. Klein nadeel was dat we vanaf deze kroeg geen zicht hadden op het grote voorwerk op het strand. Met oud en nieuw steken de mensen namelijk niet zelf vuurwerk af, maar doet de gemeente dat op een centrale plaats.
Nieuwjaarsdag hebben we een beetje uitgeslapen om tegen 12 uur in de middag te gaan skypen met NL. Grappig want in NL was het nieuwe jaar nog niet begonnen. Vervolgens kreeg bas zijn kadootje, een klein sleutelhanger zaklampje. Het grote kado, een echt All Blacks shirt kopen we wel vlak voor we gaan. We denken dat dit nu erg duur is omdat ze net wereldkampioen zijn geworden. Van de familie Coppelmans heeft Bas een goeie 2e hands I-pod gekregen. Deze kunnen we prima gebruiken voor muziek in de bus.
's Middags hebben we samen met Tim de rest van de worstenbroodjes gebakken.
Na het avond eten heeft Bas nog getrakteerd op pavlova met slagroom en kiwi. Een echt Nieuw Zeelands gerecht.
De volgende dag hebben we nog een paar uur gewandeld zodat Lotte haar nieuwe schoenen kan inlopen. Ook was de regenperiode afgelopen.

We moeten even kijken hoe lang we nog in Napier blijven. Dit ligt vooral aan het weer. We hebben in ieder geval de 12e onze veerboot naar het zuidereiland geboekt.

• 02 Januari 2012 - 06:47

Will En Sas:

Hoi Bas en Lotte,

We wensen jullie een heel goed 2012! Een mooi jaar waarin we hopen jullie weer te zien. Ikzelf heb de mooiste jaarwisseling ooit meegemaakt. Om ongeveer 23:30 uur ging de pieper voor een chaletbrand op het Witven. Hoewel ik samen met Ronnie Heesakkers 3 en 4 was, werden wij toch de aanvalsploeg. Het was namelijk niet duidelijk of er mensen aanwezig waren. De deur was niet op slot. Toen wij het chalet weer uitkwamen wenste iedereen ons gelukkig nieuwjaar. We hadden dus een goed uiteinde en een goed begin. Waar denken jullie rond april ergens te zijn? Op het noordelijke eiland? We hebben nog steeds een goed voornemen.

Will en Sas.

• 02 Januari 2012 - 11:50

Tante Liën:

Zit er heerlijk uit die taart!
    Voor ons was het wel even wennen op nieuwjaar: géén verjaardag van Bas...
    Dus dan maar even zo: van harte gefeliciteerd met je 25e verjaardag!! En een dikke kus van ons allemaal!

• 02 Januari 2012 - 16:03

Gaby, Leon En Jaimy:

Jullie natuurlijk ook van ons de beste wensen en Bas gefeliciteerd met de verjaardag. Wij hebben wel van vers gebakken oliebollen genoten. En die taart willen wij ook wel eens proeven hoor.

Groetjes Gaby leon en jaimy

• 08 Januari 2012 - 17:57

Jaimy Tielemans:

gefeliestirt bas 25 veijardag

• 10 Januari 2012 - 11:49

Stef Tielemans:

halleeej,

ziet er geod uit hoor al die foto's moes ik nog n keer het recept van de worstenbroodjes sturen?
    ik heb de taart ook gezien,
    als jullie gaan trouwen laat maar wa weten zal ik wel n taart van n aantal verdiepingen maken
    en oja, bas omdat ik over n paar maanden 18 word hebben we de ford en volvo van garage gewisseld je zult dit vast niet erg vinden en doe je dat wel jammer dan je zit tog aan de andere kant van de wereld

greetzz jullie superleipste familielid van allemaal stef tielemans.

• 11 Januari 2012 - 11:53

BERNADETTE BROEK:

ALLEREERST DE BESTE WENSEN VOOR 2012 (BETER TE LAAT DAN NOOIT !)
    HET VUURWERK IN BLADEL WAS PRACHTIG. WIJ HEBBEN BIJ NIEK OUD OP NIEUW DOORGEDAAN, MAAR VOLGEND JAAR BLIJVEN WE WEER THUIS.
    HOPELIJK WORDT HET VOOR JULLIE SNEL WEER BETER WEER !
    IK LEES JULLIE REISVERHALEN REGELMATIG EN NEEM MIJN PETJE AF VOOR JULLIE ! ALS JULLIE TERUGKOMEN ZIJN JULLIE WARE ATLETEN MET STEVIGE SPIERBUNDELS.
    WIJ WENSEN JULLIE NOG VEEL REISPLEZIER EN DE GROETEN VAN DE BROEKIES !