Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Lotte en Bas - WaarBenJij.nu Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Lotte en Bas - WaarBenJij.nu

Napier

Door: Lotte en Bas

Blijf op de hoogte en volg Lotte en Bas

14 Mei 2012 | Nieuw Zeeland, Napier

Dit keer een kort stukje. We zijn de laatste tijd alleen maar in Napier gebleven. Dus geen wilde avonturen of uitputtende wandelingen. In plaats daarvan hebben we 2 weken gerelaxed en een beetje in het dorp rondlopen, met de hond gewandeld, helpen met het huishouden, Masterchef toetjes gemaakt, Lonely Planet Australie gelezen, Gequilt, met Tim autogereden, spullen voor Trade Me (marktplaats) verkocht ingepakt en verzonden.

Ondertussen zijn tante Marion en de 2 meiden terug uit Nederland. Ze vonden het leuk in Nederland maar ze waren weer blij om terug te zijn in NZ. Het grijze weer en de drukte in NL viel vooral de meiden erg tegen. Ik ben bang dat wij daar ook wel last van zullen hebben als we terugkomen. De meiden gingen de dag nadat ze terugkwamen alweer naar school. Die hadden dus niet zo'n last van een jetlag, dat konden we van tante Marion niet zeggen. Het zal de leeftijd wel zijn ;)

Tim (16) heeft zijn "learners" rijbewijs gehaald. Dit betekend dat hij geslaagd is voor het theorie-examen en dat hij mag rijden met iemand (met rijbewijs) die naast hem zit. Als hij een aantal rijuren gemaakt heeft mag hij voor zijn "restricted" rijbewijs op. Hij mag dan alleen zonder passagiers rijden. Daarna krijgt hij zijn "full" rijbewijs, hij zal dan ongeveer 17,5 jaar zijn. Dat gaat dus redelijk snel en is erg goedkoop in vergelijking met NL. Je hoeft immers alleen voor de examens te betalen.
In NZ werkt dit systeem goed omdat het verkeer niet zo druk is en omdat er heel veel mensen achteraf wonen en zonder auto nergens komen.
Hij heeft gereden toen we tante Marion en de meiden op gingen halen en na 50 meter rijden had ze pas door dat Tim achter het stuur zat. Dat was dus een verassing voor haar.

Zoals gezegd is Lotte druk bezig geweest met haar quilt werkje. Ze is nu bezig om er een echt kleed van te maken (zie foto).

Vandaag hebben we onze koffers ingepakt en zijn we gereed voor Australie. Dinsdag vertrekken we met de bus naar Auckland. Daar slapen we een nacht. Daarna vliegen we naar Melbourne in het zuid-oosten van Australie. We zullen een paar dagen in Melbourne blijven en daarna gaan we de mensen opzoeken die we hier in NZ ontmoet hebben.
Tot begin augustus blijven we in Australie, dan gaan we weer naar Napier en eind augustus vliegen we alweer terug naar NL.

We zullen proberen om in Australie ook regelmatig berichtjes te plaatsen.

• 16 Mei 2012 - 02:13

Lotte & Bas:

We zijn vandaag (woensdag 16 mei) veilig aangekomen in Melbourne (Australie)!
    Het hotel ziet er netjes uit.
    Groetjes!