Kerst in de zon - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Lotte en Bas - WaarBenJij.nu Kerst in de zon - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Lotte en Bas - WaarBenJij.nu

Kerst in de zon

Door: Lotte en Bas

Blijf op de hoogte en volg Lotte en Bas

27 December 2011 | Nieuw Zeeland, Napier

Allereerst bedankt voor de kerstwensen.

Ondertussen zijn we al enkele dagen in Napier bij de fam Coppelmans. Dit keer konden we niet in de drumstudio van ome Rinie slapen. Hij heeft het namelijk erg druk met zijn nieuwste muziek experiment en de studio staat helemaal vol. Tante Marion noemt de studio de "Cave" en ome Rinie een "Caveman" :). We slapen nu dus in het opgeruimde voorportaal van de "Cave", die nu niet meer opgeruimd is omdat de volledige inventaris van onze bus inclusief het bed daar staat. Maar het is erg gezellig en we hebben wat meer licht. Net een vakantiehuisje.

De bus is voor de APK weggeweest en deze had 2 nieuwe banden nodig.

Ondetrussen is het weer flink verbeterd en hebben we weer strakblauwe lucht in Napier met 22 graden.

We zijn met ome Rinie, Tim en zijn vrienden meegeweest om op de rivier te wildwaterkanoeen. Omdat wij daar natuurlijk niets van kunnen zijn we om de beurt met Ome Rinie in een tweepersoons kano meegegaan. Dit was leuk en mooi om te doen.

Maar nu verder met kerst. Dat is hier nogal een groot ding met kado's etc. De traditie is dat je hier voor iedereen een kado koopt. Dus voor al je familie, vrienden en goede collega's. Je geeft ze dit kado dat voor kerst is en zij leggen dit dan onder de boom en maken het op eerste kerstdag open. Uiteindelijk betekent dit dat mensen veel onzinnige kado's krijgen en dat de winkels overvol zijn. De familie hier probeert het een beetje te beperken. De kinderen krijgen gewoon geld om iets te kopen. Een beetje zoals het met sinterklaas gaat als de kinderen ouder zijn. Toch had Roos(het jongste nichtje) (12) hier veel moeite mee. Zij is ondertussen een echte kiwi en wilde kadootjes onder de boom zien. Wij waren naar de Dutch Shop geweest en hadden peperkoek,schuimpjes, hagelslag en andere Nederlandse specialiteiten gekocht. Dit hadden we onder de boom gelegd. Roos is met ome Rinie gaan kerstshoppenen zij hadden dus ook kado's onder de boom gelegd. Zo volgde ook de rest van de familie en daarmee lagen er toch kado's onder de boom. Uiteindelijk was zelfs het inpakpapier op en moesten oude kranten hiervoor gebruikt worden. Op de dag voor kerst zijn we volgens een kiwi traditie verse aardbeien bij de boer gaan halen. Dit ging overigens niet zonder slag of stoot. 2oo Meter voor het winkeltje roken we een rubberlucht en hoorden we een raar geluid. Toen we stopten bleek dat de band helemaal kapot was. Gelukkig niet de nieuwe. Helaas hadden we net de auto leeggehaald, inclusief het gereedschap om de reserveband los te krijgen etc. Gelukkig waren we niet ver van Napier en kwam ome Rinie ons helpen met het gereeschap. Met wat moeite konden we de band verwisselen en hadden we de aardbeien gekocht. Kerstavond hebben we een film gekeken. Daarna hebben we met ome Rinie en Tim(de oudste) New Kids Turbo gekeken.
Op eerste kerstdag hebben we de kado's uitgepakt. Tijdens het uitpakken kregen we al een ongeduldig telefoontje uit Veldhoven of we nog op Skype kwamen. We waren namelijk 1 minuut te laat. Tja ze missen ons zo erg... Maargoed het was erg leuk om heel de familie in NL bij elkaar te zien. 's Middags kwamen er vrienden van de familie langs en hadden we een warme lunch met lam uit de oven etc. Erg lekker. Als toetje hadden we "hemelse modder". De traditionele erg machtige chocolade mousse van de familie Coppelmans. Die in NZ net zo lekker smaakt als in NL. Nadat iedereen volgegeten zat hebben we een spel met kado's ruilen gedaan. Op het eind van het spel werd er nog even onderhandeld en uiteindelijk hadden we geschikte kado's, met onder andere een reiseditie van het spel Zeeslag. Dus we hoeven ons voorlopig niet te vervelen in de bus.
Op 2e kerstdag zijn we 's morgen met de kano op zee gaan vissen. We hadden beide een vis gevangen, helaas had ome Rinie minder geluk. Deze vis hebben we 's avonds lekker opgegeten. Overigens is 2e kerstdag hier een traditionele dag van koopjes jagen. Ook was er een gigantisch cruiseschip in Napier aangekomen. Het was dan ook erg druk in het centrum.

Verder wensen we iedereen een goed oud en nieuw!
Jullie horen wel hoe het geweest is en hoe Bas zijn verjaardag heeft gevierd.

• 27 December 2011 - 10:56

Fam Tielemans:

Kerst in de zon, raar eigenlijk je krijgt er niet echt een kerst sfeer gevoel bij.
    Aan die band te zien hebben jullie volgens mij wel geluk gehad.
    Leuk jullie gisteren ook nog gezien en gesproken te hebben.
    Hopenlijk lukt het met nieuwjaar ook weer. Tot dan
    groetjes van ons.

• 31 December 2011 - 12:02

Erik En Ome Hans:

Hoi Bas,
    Een raar idee dat jij daar al jarig bent en hier nog niet! Toch alvast van harte gefeliciteerd. Voor allebei een gelukkig 2012.

• 31 December 2011 - 13:34

Ome Leo -Tante Toos:

Hoi Bas Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Voor Lotte en jou de beste wensen
    en een gelukkig 2012.
    Groeten uit Reusel.

• 31 December 2011 - 15:12

Frank En Lieke :

Bas van harte gefeliciteerd met je verjaardag. De beste wensen voor het nieuwe jaar en nog heel veel plezier daar.

• 31 December 2011 - 22:47

Helma & Frans:

Gefeliciteerd Bas en allemaal een gelukkig nieuwjaar,
    groetjes.

• 01 Januari 2012 - 12:07

Brenda:

Hee Lotte & Bas,

De beste wensen voor het nieuwe jaar! En nog heel veel plezier in NZ.
    Bas, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Groetjes Brenda

• 01 Januari 2012 - 15:13

Ome Peer - Tante Ria:

hallo Bas en Lotte ,we hebben jullie laatste reiverslag gelezen en de foto,s bekeken . Ondertussen is het 2012 en willen we jullie en de famillie daar het allerbeste wensen voor het komende jaar en Bas uiteraard nog gefeliciteerd met je verjaardag . groetjes uit reusel

• 01 Januari 2012 - 15:13

Ome Peer - Tante Ria:

• 10 Januari 2012 - 11:48

Stef Tielemans:

halleeej,

ziet er geod uit hoor al die foto's moes ik nog n keer het recept van de worstenbroodjes sturen? :p
    ik heb de taart ook gezien,
    als jullie gaan trouwen laat maar wa weten zal ik wel n taart van n aantal verdiepingen maken :p
    en oja, bas omdat ik over n paar maanden 18 word hebben we de ford en volvo van garage gewisseld je zult dit vast niet erg vinden en doe je dat wel jammer dan je zit tog aan de andere kant van de wereld :p

greetzz jullie superleipste familielid van allemaal stef tielemans.