Op de boerderij en terug in Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Lotte en Bas - WaarBenJij.nu Op de boerderij en terug in Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Lotte en Bas - WaarBenJij.nu

Op de boerderij en terug in Napier

Blijf op de hoogte en volg Lotte en Bas

04 Augustus 2012 | Nieuw Zeeland, Napier

Vanaf de Blue Mountains zijn we in 2 dagen naar het huis van Philip en Jenny gereden. Vlak voordat we bij hun aankwamen hadden we nog snel de auto gewassen. Dit was alleen een beetje overbodig omdat we over een modderige dirt road moesten rijden om de boerderij te kunnen bereiken. Eenmaal bij hun aangekomen werden we hartelijk ontvangen. 's Avonds had Jenny een heerlijk currygerecht gemaakt en werden we gebriefd voor de activiteiten de komende dagen.
De volgende dag hebben we de auto leeggehaald en zijn we op sleeptouw genomen naar een feestje van een oud collega van Jenny. De mensen waren allemaal heel aardig en sommigen waren zelfs in NL geweest. Hoewel dit zich vaak beperkt tot Amsterdam. De volgende dag heeft Philip ons op sleeptouw genomen naar allerlei bezienswaardigheden in de buurt en hij heeft ons zijn land laten zien en de boerderij van zijn neef. Ook heeft hij ons meegenomen naar een boerderij waar ze vleeskoeien fokken. Natuurlijk hebben we ook een bezoek aan de brandweerpost ("shed") gedaan. Eerst hadden we een bezoek gebracht aan de Moloort post. Hier is Phil lange tijd "captain" van geweest, maar omdat hij nu veel reist is hij gewoon lid. De post heeft gemiddeld zo'n 5 uitrukken per jaar en is alleen uitgerust voor bosbrandbestrijding. Daarna zijn we naar de Maryborough kazerne gegaan. Deze post is iets groter en hier hadden ze ook een "pumper". Dat is wat we in NL een tankautospuit noemen. De brandweer doet in deze regio geen technische hulpverlening. Dit doet de SES (state emergency service).
's Avonds kwamen er 4 vrienden op bezoek om te eten. Jenny had terwijl wij weg waren heerlijk gekookt. De avond was erg gezellig en we hadden veel lol.
De volgende dag ben ik (Bas) met Philip meegegaan om kunstmest op zijn land te verspreiden. Ook ben ik met Philip zijn neefje meegegaan de gewassen besproeien. Dit gaat tegenwoordig best handig. Met gps stuurt de tractor zichzelf in rechte lijnen over het land en houd zelf bij welke delen al besproeid zijn. Op sommige stukken was het land nog nat en kwamen we vast te zitten in de diepe modder. Gelukkig was de buurman in de buurt en kon deze ons er uit trekken. 's Avonds hadden we Philip en Jenny getrakteerd op een etentje in het lokale hotel. Ook waren hier de 2 vrienden van de vleeskoeienfokkerij bij. Zoals gewoonlijk was het weer heel gezellig en vonden deze vrienden het ook heel leuk om ons, de "Dutchies", te ontmoeten.
Onze laatste volle dag in Australie hebben we 's morgens worstenbroodjes gebakken. Daarna hebben we op de Quad bike rondgereden en hebben we in de grootste traktor die ze hadden gereden. Dat laatste vond Lotte helemaal geweldig. 's Middags hebben we 2 korte wandelingen gedaan in mooie natuurgebieden en hebben we op Australische wijze een BBQ op het kampvuur gehouden. Vlak voor zonsondergang waren we terug op de boerderij. Toen hebben we met de Quad bike nog een stuk gereden over het land van hun en hebben we van onze laatste zonsondergang in Australie genoten.
De volgende ochtend had Jennny ons in alle vroegte naar het vliegveld in Melbourne gebracht en zijn we via Wellington naar Napier in NZ gevlogen. De landing in Wellington was redelijk ruig, maar dat schijnt daar normaal te zijn omdat het er vaak hard waait.

We blijven nu 2 weken in Napier bij de familie Coppelmans en we gaan ons voorbereiden op de terugvlucht naar NL. We zullen wel met 4 koffers terugkomen ;)

• 10 Augustus 2012 - 19:32

Helma En Frans:

Ha Bas en Lotte

Nog een weekje en dan beginnen jullie aan de terugreis. Geniet nog even samen met de familie daar en geef ze een dikke knuffel, ook namens ons, als jullie gaan.
    Wij hopen dat de vulkaan rustig blijft, want we kijken erg uit naar jullie terugkomst.
    Tot ziens in Brussel.

• 16 Augustus 2012 - 19:03

Conny:

Lotte en Bas
    Ik zal jullie verslagen gaan missen.
    Want ze waren super mooi,met geweldige foto's. Jullie hebben een geweldig jaar gehad.
    Veel gezien en meegemaakt.Deze ervaring nemen ze jullie nooit meer af.
    Wij willen jullie een heel goede reis wensen,
    vanuit Bladel.

Groetjes,