Wellington en omgeving - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lotte en Bas - WaarBenJij.nu Wellington en omgeving - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lotte en Bas - WaarBenJij.nu

Wellington en omgeving

Door: Lotte en Bas

Blijf op de hoogte en volg Lotte en Bas

21 December 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Voordat ik verder ga met dit verhaal, moet ik eerst nog iets toevoegen aan het vorige verhaal.
In het vorige verhaal was te lezen dat we de wandeling op Mt Taranaki gedaan hadden. Tijdens de eerste dag is Lotte zo'n 4 treden naar beneden gevallen. Gelukkig kwam ze er redelijk goed vanaf. Ze had alleen wat blauwe plekken en een geschaafde knie. Het ergste was nog dat haar fijne wandelbroek een beetje kapot was. Verder had ze de hele tocht last van wat stijve spieren. Maargoed, dat was ik dus vergeten.

Zoals gezegd zijn we vanaf Stratford zuidelijk richting Wellington gereden. Helaas hadden we veel regen. Op een DOC camping bij het plaatsje Manakau hebben we overnacht en heerlijk lang uitgeslapen. De volgende dag konden we met enige moeite van de, ondertussen modderig geworden, camping wegrijden. Bij Otaki hebben we een tussenstop gemaakt bij een winkeltje gespecialeseerd in wollen sokken. Bas heeft daar een setje wollen wandelsokken gekocht. In dezelfde straat zat een Kathmandu outlet winkel(outdoor kleding). Hier hebben we voor een gunstige prijs "downjackets" gekocht. Deze zijn erg warm en erg klein in te pakken. We verwachten dat we in de koudere maanden er veel plezier van hebben. Vervolgens hebben we in het plaatsje Lower Hutt op een luxe camping geslapen. Grappig is dat we 2 jaar geleden hier ook als eens geslapen hadden. Vanuit hier zijn we met de bus naar Wellington gereden (30min). In Wellington is namelijk erg veel eenrichtingsverkeer en het is duur parkeren. We zijn onze tocht begonnen met een tour door het Parlementsgebouw. Vervolgens hebben we een kijkje genomen in de Old St Pauls church. Dit is een volledig houten kerk, maar lang niet zo oud zoals we ze in NL gewend zijn. Hierna hebben we een heerlijke hamburger gegeten, om vervolgens naar de Papa te gaan. Dit is het grote museum van NZ. De toegang is helemaal gratis en het is erg groot en er is veel te zien. 2 Jaar geleden zijn we hier ook al geweest, maar toen hadden we het laatste deel een beetje afgeraffeld. Nu zijn we met het laatste deel begonnen. Een interessant deel was dat over de eerste en tweede WO. We wisten niet dat NZ ook in Europa gevochten had.
Na ons museumbezoek zijn we op zoek gegaan naar een eetgelegenheid. Bij een gezellig mexicaans restaurant(The flying buritto brothers) hebben we heerlijk gegeten. 's Avonds hebben we weer op de camping in Lower Hutt geslapen.
Het plan was om de volgende dag wat te gaan wandelen. Helaas was het nog steeds regenachting en ontertussen was het ook nog flink gaan waaien. Het gebied waar we wilden wandelen staat bekend om het ruige weer. Daarom hebben we deze wandeling maar overgeslagen en zijn we naar het Politiemuseum gegaan. Dit is een klein, maar interessant museum. Na ons museumbezoek zijn we noordelijk richtng Masterton gereden. Eerst hebben we nog een korte stop in Carterton gemaakt. Hier is een schelpenwinkeltje. Vanaf Masterton zijn we richting kust naar Castlepoint gereden. Hier hebben we op een camping overnacht, om vervolgens wat korte wandelingen te maken.
De volgende ochtend zijn we verder noordelijk gereden en hebben we in Alfredon overnacht. Daarna zijn we via Hastings (Lotte moest nog wat nieuwe stofjes hebben voor haar Quiltwerkje) naar Napier gereden.
Hier zullen we de Kerst en Oud en nieuw doorbrengen. Ook zal de bus een onderhoudsbeurt krijgen.

Voor de echte "die-hard" fans hebben we ALLE foto's in 3 verschillende webalbums geplaatst. Je kunt ze zien via onderstaande links:

• 21 December 2011 - 18:49

Helma & Frans:

Hoi Lotte en Bas,

Natuurlijk alle foto's bekeken.
    Prachtige natuur, maar ook goede foto's.
    Wordt tzt nog moeilijk kiezen en selecteren.
    We vinden dat jullie de tocht goed aangepakt hebben en bijzonder actief zijn.
    Groetjes aan Marion, Rinie en de kinderen.
    Ook nog complimenten van de fam v. Ampting, die het een prachtige reis vinden en ze vinden de verhalen mooi om te lezen!

• 25 December 2011 - 14:19

Erik En Ome Hans:

We wensen jullie fijne kerstdagen vanuit Geldrop. Oma is nu ook hier en ze doet ook de groeten.We hebben dadelijk een heerlijk kerstdiner samen met pa en ma Krijnen en de zus en zwager van Erik.

Groetjes van ons allemaal!!

• 25 December 2011 - 19:06

Roy:

Bas en Lotte fijne kerstdagen en al vast een gelukkig nieuwjaar vanaf hier en dat 2012 even mooi mag zijn als de afgelopen maanden voor jullie in nieuw zeeland.